Naaisels 207 en 208: Fjara racerback tank top

Ik mocht voor de tweede keer ooit een patroon testen -en was daar al net zo blij mee als de eerste keer. Dit keer ging het om de Fjara tank top van Pienkel, een mouwloos shirt voor meisjes met een speciale uitsnijding op de rug (die blijkbaar racerback heet). Net zoals toen vond ik het zo leuk dat ik meteen twee maakte: eentje voor de dochter en eentje voor haar beste vriendinnetje.

Om duidelijk te maken hoe vlot het in elkaar te steken is: ik knipte de papieren patroondelen op dinsdagavond, woensdagochtend begon ik met het knippen van de stof en tegen dat ik nog geen 4u later de dochter moest ophalen, waren beide shirtjes klaar. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik het koken dit keer aan manlief kon overlaten, waardoor ik heel goed voort kon doen. En ik naai ook al een stuk sneller dan vroeger -oefening baart kunst, of snelheid in dit geval.

Voor dochterlief was ik van plan om roze boordjes te gebruiken, maar na heel veel gesukkel met die halslijn besloot ik dat het roze stofje er écht niet geschikt voor was. De andere boordjes werden dan ook gewoon gemaakt in hetzelfde stofje als het shirt. Het patroon stelt voor om boordstof te gebruiken voor de boordjes, dus als je gewone tricot gebruikt maak je ze best een klein beetje langer omdat dat minder rekt dan boordstof.

Woensdag gingen we in de namiddag voor de laatste keer naar het huis van het vriendinnetje voor zij naar Hong Kong vertrok. Een uurtje later droegen ze allebei hun nieuwe topjes. Foto’s trekken van twee kleine spring-int-veld-meisjes, dat zorgt vooral voor zotte poses en dolle pret 🙂
IMG_20160615_160401742bIMG_20160615_160506611 IMG_20160615_160504362De shirtjes zelf zijn lekker lang, zodat er zeker geen stukje blote buik boven de rok of broek komt piepen. Dochterlief houdt ervan om haar rokjes op te trekken tot boven haar navel, dus moet je me maar op mijn woord geloven 😉

DSCF2154 DSCF2155 DSCF2140
Stof: stoffenspektakel van 2 jaar geleden
Naaitijd: ongeveer 4u voor beide shirtjes samen

Voor curieuzeneuzen zoals ikzelf: Fjara betekent strand 😉

Het patroon is nu te koop in Pienkel’s Etsy shop. Het patroon kost normaal 6 euro, maar om de lancering te vieren krijg je met de code FJARATANK30 tot en met donderdag 7 juli 30 korting op alles uit de webshop.

One thought on “Naaisels 207 en 208: Fjara racerback tank top

  1. Pingback: FJARA Tank Top - Testers Roundup - Pienkel

Leave a Reply

