Naaisels 201 t.e.m. 206: tote bags

Eenmaal de pennenzakken afgewerkt waren, de bedankingskaartjes geschreven en de plakken chocolade gekocht waren voor de juffen, vroeg ik me af hoe ik die geschenkjes zou verpakken. Met mijn onnavolgbare logica wist ik zo’n tien minuten later dat ik er tote bags voor ging maken. De laatste maandag van het schooljaar vulde ik dan ook met in sneltempo naaien. Tegen dat de kindjes thuis waren, moest ik “alleen nog maar” de tassenband er aan bevestigen. Helaas bleek dat ongeveer een half uur per tas te duren, waardoor ik toch nog behoorlijk lang bezig was.

De kindjes beslisten welke pennenzakken voor welke juffen waren, welke kaartjes erbij hoorden, welke soorten chocolade door wie opgesmuld mochten worden in welke tas dat moest.

Zoals gewoonlijk was het de moeite waard. Eén tas is op dit moment in Hong Kong met een vriendin en de juffen waren heel erg blij met hun persoonlijke geschenkjes. Het is ongelofelijk leuk om dingen te maken voor mensen als je er zo’n enthousiaste reacties op krijgt 🙂

IMG_20160613_194422861IMG_20160613_165725199_HDRIMG_20160613_194552234

Stof: ikea
Tutorial: dana made it
Naaitijd: vijf à zes uur.

Leave a Reply

