Naaisels 197 en 198: grace babyjurkjes #kcw

  • Deze week vindt Kid’s Clothes Week plaats.
  • Er zijn twee kleine meisjes in de vriendenkring waarvoor ik “iets” wou naaien. Eentje woont bij Gent, eentje in Kopenhagen en hoewel ze in leeftijd wat schelen, dragen ze dezelfde maat.
  • De (bijna onuitputtelijke) stofvoorraad bevat mooie katoentjes.
  • Als je een kindje krijgt, bevindt een stuk van je hart zich voor altijd buiten je lichaam.

Voeg die dingen samen en je krijgt dit:
DSCF2108Ik maakte voor elk van de kleine meisjes een Grace jurkje, het gratis patroon met duidelijke werkwijze van Griet. Het enige wat ik extra deed was het bovenstuk nog eens doorstikken eens de rok er aan bevestigd was, zodat de voering niet meer los hangt en de stofjes niet meer kunnen bewegen ten opzichte van elkaar.

Ik brak een naald in mijn vinger (mijn eigen schuld, don’t ask), maar verder ging het allemaal heel vlotjes. Het was vooral raar om zo’n kleine kleertjes te maken, de kleedjes zijn in hun geheel amper groter dan het bovenstuk van dochterliefs pimpaljoenjurk

DSCF2107

Stof: Liesellove, toen ze nog een webshop hadden
Patroon en tutorial: Grace jurkje
Tijd: van patroon knippen tot knopjes bevestigen zo’n 6u voor beide jurkjes

Leave a Reply

