Naaisel 195: pimpaljoentjesjurk #kcw

Als dochterlief groot is, dan is ze een zeemeermin. En een prinses. En een elfje. En een ballerina. En een olifantje. En een pimpaljoentje. En Platvoetje, de dinosaurus. En een vlinder. En nog heel veel meer natuurlijk, want waarom zou ze zich tot die opsomming beperken? Het thema voor deze editie van Kid’s Clothes Week is de toekomst, dus een pimpaljoentjesjurk voor de dochter past daar perfect bij.

Na het zien van mijn zwierrokken, wou ze zelf natuurlijk ook zo’n zwierige rok. Ik beloofde haar er eentje te maken als ze nog 4 nachtjes geduldig kon wachten. Ik werd logischerwijs elke dag enthousiast gewezen op het feit dat ze nog een nachtje minder te gaan had 😉

Ik kocht lang geleden een pimpaljoentjesstof en wachtte sindsdien op een goed moment om het te verwerken. Ik gebruikte het party dress patroon van the cottage mama, omdat ik het patroontje lang geleden al eens maakte en wist dat met dit patroon een zwierig resultaat gegarandeerd is. En ik moet toegeven dat ik niet enkel om praktische redenen voor dit patroontje koos. Mijn eerste versie droeg dochterlief op haar allereerste schooldag, dus dit patroontje maken in een grotere maat is pure nostalgie voor mij…

Het patroon is nog steeds gratis (als je inschrijft op de nieuwsbrief óf lid wordt van een facebookgroep), maar bestaat nu ook in grotere maten (tot 10 jaar) en is voorzien van een alternatieve werkwijze. Die werkwijze leek eenvoudiger en bleek dat ook effectief te zijn, aangezien het jurkje op één voormiddag tijd al in elkaar zat. Het helpt natuurlijk wel dat de stof al netjes uitgeknipt lag te wachten en ik geen striklint maakte voor erbij. Toen dochterlief thuis kwam van school, moest ik alleen nog de kamsnaps op de juiste plaats bevestigen en toen kon ze beginnen zwieren 🙂

IMG_20160518_150527216_HDR IMG_20160518_151229142 IMG_20160518_151211493 IMG_20160518_150710767 IMG_20160518_150706072

Stof: rood met zwarte bolletjes uit de strik, zwart uit sleepstraat
Patroon: Party dress van the cottage mama
totale tijd: van papier knippen tot kamsnaps bevestigen ongeveer 5u.

Leave a Reply

