Naaisel 194: een korte broek #kcw

Combineer een groeiend kindje met een restje jeansstof en tadàà, je krijgt een korte broek. Ik gebruikte hetzelfde patroon als de vorige keer, maar hield me dit keer niet aan de instructies voor de tailleband. Ik ging voor de véél makkelijkere optie: ik stikte de tailleband er aan één kant aan, streek aan de andere kant 1 cm om, stikte het zo vast, maar liet hierbij nog een stuk van zo’n 5 cm open. Pas op dat moment nam ik de elastiek, friemelde die met behulp van een veiligheidsspeld door de tailleband, stikte de elastiek aan elkaar en daarna ook die 5 cm die nog niet gedaan waren. Moest ik het er nog wat professioneler willen laten uitzien, dan zou ik de tailleband in het midden nog eens kunnen doorstikken en de elastiek uitrekken. Moest, sja… Moesten koeien kunnen vliegen, dan zouden we keihard moeten opletten dat we geen bruine smurrie op ons hoofd krijgen.

Soit, zoonlief is nog een korte broek rijker en hij is er content mee, dat is het voornaamste 🙂
IMG_20160516_150106781 IMG_20160516_150046635 IMG_20160516_150021340

Stof: kringloopwinkel
Patroon: explorer short uit ottobre 3/2015, maat 122, broekspijpen 7cm verlengd
Naaitijd: anderhalf uur (die minder frustrerende elastiekmethode gaf veel tijdswinst)

Leave a Reply

