Naaisel 189: poppenslaapzak

Poppemie is een volleerd fotomodel aan het worden. Tijdens haar derde fotoshoot wist ze al meteen wat ik van haar verwachtte. Ze trok haar outfit-voor-de-dag zonder morren aan, nam alle houdingen aan die ik voorstelde en verloor daarbij geen enkel moment haar “cool”. Zelfs in minder comfortabele posities bleef de lach op haar gezicht zichtbaar. ‘t Is een echte professional, ons Poppemie! Als ik nu nog een professionele fotograaf word, komt het helemaal in orde 😉

IMG_20160412_115315760_HDR

Ik maakte voor de derde keer een poppenslaapzakje (zoals hier en hier ook al het geval was). Dit keer is het klasgenootje dat zoonlief op 1 september adopteerde de gelukkige. Zij woont al/nog maar een jaartje langer in Ierland dan wij, waardoor ze heel goed weet hoe moeilijk het is om als enige van de hoop de taal niet echt te kunnen spreken. Ze nam zich dan ook voor om ervoor te zorgen dat zoonlief zich niet eenzaam of ongelukkig zou voelen… Wat meteen ook de reden is waarom hij zich zo snel zo goed voelde op school en waarom wij haar eeuwig dankbaar zullen zijn. Dus krijgt dit lieve meisje, naast een gewoon geschenkje, ook nog iets extra op haar verjaardagsfeestje morgen. Met liefde gemaakt voor een schat van een kind 🙂
IMG_20160412_115350625_HDRStof: buitenkant van stoffenspektakel, binnenkant van de strik
Patroon en tutorial: de Lua for dolls van straight grain
Naaitijd: alles samen een dikke twee uur (op tijd mijn naald vervangen had me heel wat tornwerk uitgespaard).

Leave a Reply

