Naaisel 187: nog meer traktatiezakjes

Als je traktatiezakjes maakt voor de klas van het ene kindje, dan moet je dit ook doen voor het andere kindje. Gelukkig zitten ze dit jaar in kleine klasjes, 14 zakjes maken gaat nu eenmaal stukken sneller dan 25 of meer.

Ik pakte het heel efficiënt aan door een stuk karton te knippen op maat van de lapjes stof. Eenmaal dat gebeurd was, kon ik gewoon met stift op de stof rond de mal tekenen, wat veel vlotter ging dan telkens opnieuw de juiste lengtes af te meten. Zeker voor een werkje dat je 28 keer herhaalt, is zo’n optimalisering welkom 🙂

Het maken van de zakjes ging zo mogelijk nog vlotter dan de vorige keer. Het enige dat het vermelden waard is, is dat ik nu weet dat dunne haarrekkertjes (van het soort dat na 3x dragen volledig uitgerokken is) er geschikter voor zijn dan de bredere variant. Als ik het ooit nog eens in mijn hoofd haal om nieuwe zakjes te maken, moet ik dus eerst op zoek naar een nieuwe lading rekkertjes 😉

IMG_20160319_170300859 IMG_20160319_165803471

Stof: olifantjes en blauwe flanellen bloemetjes uit de strik, konijntjes/bloemetjes uit kringloopwinkel, piraten en olifanten van het stoffenspektakel en zalmroze stofje van het couponpakket van liesellove.
Patroon en werkwijze: Traktatiezakjes, ofwel recept 2a uit Zo Geknipt 2 van Riet en Lies
Naaitijd: iets tussen de 2u30 en 3u.

Leave a Reply

