Naaisel 186: jurkjes heb je nooit teveel

Het lijkt wel “over tot de orde van de dag”, al is het sinds dinsdag 22 maart helemaal niet zo duidelijk meer wat die orde dan wel is. Ook al zijn paaseitjes peperduur (minstens 3 euro voor een zakje van 100g kleine eitjes van het huismerk) en betekent prachtig lenteweer in Ierland dat het toch wel de volle 11° is buiten, we mogen heel blij zijn dat we nu hier zijn. En doordat er intussen toch al enkele polariserende meningen ook ons bereikt hebben, zijn we ook dankbaar voor die afstand. Nuanceren is makkelijker als je je niet in het oog van de storm bevindt.

Dat gezegd zijnde… Ik vind naaien nog steeds erg leuk en jurkjes heb je nooit teveel, zomerse jurkjes zeker niet. En al helemaal niet als je ze meteen al zo kort maakt dat ze slechts één zomer zullen meegaan 🙂

Dit jurkje is er simpel om te maken en het resultaat geeft een instant lentegevoel. De kindjes speelden flink in de living terwijl ik het in elkaar stak, ik kon heerlijk goed doorwerken. Ik gebruikte paspelband in plaats van pomponnetjes aan de mouwen en ben heel tevreden over het resultaat. Al moet ik in het vervolg echt wel beter opletten als ik een simpel project snel af wil werken, want net zoals bij de V-hals van het t-shirt had één minuut langer kijken naar de instructies me een heleboel tornwerk bespaard. Dit keer zette ik het biaislint aan de halslijn er eerst niet juist aan… Sja, je kunt niet alles hebben hé.

Dochterlief is er blij mee en, zoals gewoonlijk, is dat het belangrijkste 🙂

IMG_20160316_083849879 IMG_20160316_150917893 IMG_20160316_150920200

Stof: kussensloop uit de kringloopwinkel
Patroon en tutorial: flutter sleeve dress or top (maat 4 jaar, vermoedelijk ergens tussen 104 en 110) van  it’s always autumn
Naaitijd: in ongeveer 2u van patroon uit papier knippen tot afwerking, waarvan ongeveer 30 minuten lostornen omdat ik niet goed oplette.

Leave a Reply

