Naaisel 174: traktatiezakjes

De ritsen voor de slaapzakjes liggen nog even braaf te wachten op stof als maandag, de moed om er aan te beginnen laat me nog even in de steek. Jaja, zelfs naaikriebels kunnen last hebben van wat winterblues…

In plaats van de slaapzakjes maakte ik opnieuw iets makkelijkst en leuks: traktatiezakjes, om te vullen en de dochter op haar verjaardag te laten uitdelen in de klas. Zestien kindjes in de klas, dat betekent zestien zakjes. Bandwerk dus, en dat vond ik niet eens erg. De dochter hielp, al moest ze af en toe toch echt wel even de kamer verlaten. Toen ze mij keihard opjaagde omdat ik de stofjes niet op elkaar kon spelden in het tempo dat zij rekkertjes aangaf en toen ze zich achter mij op de stoel genesteld had tijdens het stikken mij heen en weer wiegde bijvoorbeeld. Even vaak ging ze spontaan op zoek naar interessanter gezelschap, want zo veel afwisseling bood dat bandwerk nu ook weer niet…

Ik slaagde er in om geen enkele keer in mijn vingers te prikken, wat zodanig uitzonderlijk is dat ik het echt wel het vermelden waard vind.
Na het laatste stiksel lijken de zakjes nog niet op zakjes, maar daarna kun je ze er in een mum van tijd wel in veranderen. Volgens de dochter gebruikte ik toverkracht 🙂
IMG_20160120_091628429IMG_20160120_091605514Stof: blauwe bloemetje van mijn secret santa op het werk vorig jaar, olifantjes uit de strik (nog één strook van 20×40 cm en die is definitief op), carootjes uit de zeeman, effen achterkantjes van ik-zou-niet-meer-weten-waar-dus-waarschijnlijk-de-strik.
Patroon en werkwijze: Traktatiezakjes, ofwel recept 2a uit Zo Geknipt 2 van Riet en Lies

Leave a Reply

