Naaisel 165: een pyjama zoals papa

Het allereerste kledingstuk dat ik ooit maakte (allez, als je een schort geen kledingstuk noemt toch) was een herenpyjama. Ik maakte bij dat kledingstuk voor het eerst knoopsgaten, sakkerde tijdens het aannaaien van de knopen en was supertrots toen het af was. Ik besloot tijdens de pasbeurt dat ik in het vervolg misschien toch ook het voor- en achterpand van het bovenstuk zou verlengen, zoals ik met de mouwen en broekspijpen gedaan had. Sja, je kunt niet alles van den eerste keer goed doen hé.

Doordat ik toen wel nog braafjes de voorgestelde hoeveelheid zachte flanel kocht, maar al bijna net zo zuinig knipte als nu, bleef er al die tijd een vrij grote rest stof in de voorraad liggen. Aangezien zoonlief intussen echt wel uit zijn een-beetje-assorti pyjama’s gegroeid is (deze en deze) en de dochter in zijn plaats pinguïngewijs assorti slaapt met de papa, maakte ik er voor hem een nieuwe pyjama van. Het leuke van alle naaiervaring die ik in de tussenliggende tijd opdeed, is dat het maken van deze pyjama meer dan dubbel zo snel ging als een dikke twee jaar geleden, ook al zijn de stukken een pak groter geworden 😀

Et voilà, zo zal de zoon toch ook iets zelfgemaakts onder de kerstboom vinden!
IMG_20151218_100316488Stof: de Strik
Patroon: Burda, winter 2013
Maaktijd: ongeveer 8u, van patroon overtekenen tot kamsnaps bevestigen.

Leave a Reply

