Naaisels 128 tot 133: geboortegeschenkjes

Er werd een dochter geboren. Een klein meisje, dat graag gezien wordt door haar mama, papa en drie grote zussen. Een kindje wiens komst feest betekent.

Bij een feest horen natuurlijk vlaggetjes. Vlaggetjes voor de baby en, aangezien kleinste grote zus bij haar doop al kreeg en ik niet wou dat de grootste zusjes zich uitgesloten voelen (die kunnen er immers niet aan doen dat ze geboren waren voordat ik leerde naaien), vlaggetjes voor de grootste zussen. Dit keer dacht ik er zelfs aan om een foto te nemen vòòr de namen er op staan en heb ik mezelf heel wat foto-gemanipuleer bespaard ;-).
DSC02262Er werden ook nog andere geschenkjes gemaakt en hun kant op gestuurd. Ik begon met een driehoeksverhouding en een zwemzak, allebei uit zo geknipt 2. Je zult mij op mijn woord moeten geloven wat die driehoeksverhouding betreft, want ik heb er blijkbaar geen foto van genomen en het was al de deur uit voor ik dat besefte. *en ikke mij maar voornemen om werkelijk àlles wat ik maak te fotograferen om mijn blogje ook op naaivlak te gebruiken als een soortement online archief… en dan  dat voornemen vol goede moed vernieuwen nadat ik vergat om de twee juffenzonen t-shirtjes te fotograferen. Grmbl tegen mezelf omdat het nog geen drie maanden later weer van datte is… grmbldegrmbl…*
IMG_20150909_111402794

Het zwemzakje ziet er mogelijks nogal bekend uit, het lijkt dan ook sprekend op zoonliefs exemplaar. Ik vulde het zwemzakje met de vlaggetjes en de driehoeksverhouding, om te merken dat er precies gelijk nog iets aan ontbrak. Een jurkje voor een lief oogappeltje bijvoorbeeld.
IMG_20150912_122052490_HDRIMG_20150912_122058844_HDRDie achterkant mag ook op de foto, wie weet kan ik er later op terugkijken met het idee van “hehe, intussen lukt het mij wél al om een print te laten doorlopen”. Ik hoop het alleszins.

Met het jurkje en een kaartje was het pakje compleet, mocht het aan de reis over twee zeeën beginnen en zorgen voor (hopelijk) 5 contente gezichten en één schattig babykreetje.

Stof: vlaggetjes gemaakt uit vanalles, driehoeksverhouding en zwemzakje uit ikeastof, jurkje uit stofjes van de zeeman.
Patroon: vlaggetjes nog steeds op het gevoel, zakjes uit Zo geknipt 2 van Riet en Lies, jurkje dankzij de droomfabriek (patroon in verschillende maten én heel duidelijke uitleg, wat kun je nog meer willen?) al hadden deze stofjes geen kraagje nodig.

Leave a Reply

