Naaisel 121: nog een cisse

Oftewel, de derde (en voorlopig laatste) grijze uniformbroek voor zoonlief. Het werd opnieuw een Cisse van Zonen 09. Het bekijken van alle mooie opties die het patroon te bieden heeft, zorgt er alleen maar dat ik het nog jammerder vind dat ik me niet mag amuseren met paspel of contraststofjes of…  Het werd dus een vrij basic versie, maar met rits dit keer. Ik had niet genoeg stof voor de voorziene voorzakken, waardoor er opzetzakken opkwamen in een ietsjes andere grijze stof (grijs is grijs, zullen we maar zeggen). Aangezien de vorige normale versie van de Cisse te breed bleek voor zoonlief, maar deze stof tegelijk geknipt werd, versmalde ik de broekspijpen op het gevoel. Het lukte wonderwel, want deze zit hem als gegoten zonder dat de rekker in de tailee superhard aangespannen moet worden.

De broek beleeft momenteel zijn derde schooldag en wordt met plezier gedragen. Sjoef, want nu kan ik aan het lijstje “dingen die ik al redelijk kan” ook “aanpassen op het gevoel” toevoegen 🙂

IMG_20150808_162349585IMG_20150808_162417095De broek heeft natuurlijk ook een beetje stiekem kleur in zich. Dat de grijze stof opper dan op was, was hier eigenlijk een voordeel 😉
IMG_20150808_165547170Patroon:Cisse van Zonen 09
Stof: stoffenspektakel, rood van ik-zou-het-echt-niet-weten, grijs van de opzetzakken van stoffen Artevelde

En zo heeft zoonlief 3 effen grijze broeken, die er in mijn ogen toch niet echt saai uitzien.
IMG_20150808_165922474Zeker als je de binnenkantjes bekijkt!IMG_20150808_170026272

Leave a Reply

