Naaisels 112 t.e.m. 115: aapjest-shirts

Terwijl wij heel veel afscheid nemen, ons hebben en houden inpakken, alles inladen op een camion, de plaatsbeschrijving invullen met de huurders van ons eigen huis, onze sleutels doorgeven, logeren bij mijn ouders, de ochtendvlucht naar Dublin pakken, de sleutels van ons huurhuis krijgen, alles terug uit de camion laden en proberen om een internetverbinding te krijgen, kunnen jullie lezen over de laatste naaisels van Belgische bodem: t-shirtjes. Ik deed zowaar van vrijwillig bijna-bandwerk. De twee juffen van dochterlief kregen elk een t-shirtje voor hun zoontje (ze waren al afgegeven voor ik eraan dacht een foto te pakken) en omdat je na twee stuks nog niet van bandwerk kunt spreken, maakte ik er dan maar vier.

Zoonlief beloofde, na het maken van de vorige t-shirtjes ,er spontaan ook eentje aan de buurjongenvriend, maar die belofte kon hij niet houden om de simpele reden dat de stof op was. Met het verjaardagfeestje in aantocht, zorgde ik dat ze er dit keer wel elk eentje kregen. Ik bereid me voor op ‘ik wil het t-shirt zoals van de buurjongen aandoen’ opmerkingen als hij gemist wordt in Ierland…

Wat hebben we geleerd? Ik maakte voor het eerst een V-hals en merkte dat dit stiekem helemaal niet zo moeilijk is. Ik merkte zelfs dat bandwerk, als ik er zin in heb, leuk is om te doen. Door de stappen te groeperen is het veel sneller klaar (4 stuks in de tijd van 2.5 of zoiets). En, last but not least, ik merkte dat het vreselijk moeilijk is om dezelfde stof te vinden als ik er geen achterpand meer uit kan krijgen…

DSC01989Patroon: Ottobre, spot fish maatje 80 en this and that maatje 116.
Stof: aapjes van stoffenspektakel, oranje mouwen, zakjes en bies van kringloopwinkel, oranje achterpand van samira

Leave a Reply

