Naaisel 107: jacob uniformbroek

Het naaimachien is eindelijk uit de doos geraakt! Jippie ende hoera, de naaikriebels zijn terug 😀

In de naailes moesten we na de jas (die jassen werden) een broek maken. In Ierland moeten de kindjes een schooluniform dragen, waarvan ik erg weinig zelf mag maken. Naast zwarte schoolschoenen mag ik voor de dochter enkel haar zwarte kousen zelf kiezen… Gelukkig mag ik de lange grijze broeken voor de zoon wel zelf maken en dat doe ik dan ook. Zo krijgt hij op zijn minst een broek die aangepast kan worden aan zijn buikje -of eerlijker, zo kan ik denken dat er altijd een stukje van mijn liefde mee naar school gaat met hem.

Het moest een sobere grijze broek werden, dus geen paspel, geen felgekleurde knoop, geen leuke extraatjes. Het werd een heel stijlvolle grijze Jacobbroek. Zijn broek ziet er zo deftig uit dat hij er volgens mij mee naar een superfancy feest kan. Ongelofelijk wat de stofkeuze kan doen!

DSC01756Ik kon het echter echt niet laten, dus heb ik toch wat kleur verstopt. Stiekem, onzichtbaar en toch aanwezig, nàh!
DSC01758Patroon: Jacob broek van Zonen 09
Stof: stoffenspektakel

Leave a Reply

