Naaisels 103 en 104: is het een draak of een dino?

Grote neef is op dit moment superfan van dino’s, met een compleet dino-eiland in huis als gevolg. Zoonlief heeft een drinkbeker die, afhankelijk van wie hem bekijkt, een draak of een dino voorstelt.

Ik combineerde die twee gegevens en het werd meteen duidelijk wat het volgende deel van neefjeliefs cadeautje moest zijn: een draken/dino cape.

Ik knipte, stikte, sakkerde zoals gewoonlijk op de opgevulde pieken (maar ze zijn het waard!), stikte nog meer en werkte het af.

Toen de zoon de drakendinocape zag, vroeg hij of die voor zijn zusje was. Hij deed van ongemakkelijk schuifelen met zijn voetjes toen ik hem zei dat ie voor grootste neef was. Om me dan toch maar te zeggen dat dochterlief eigenlijk heel erg graag ook een drakencape wou, maar het niet durfde vragen. Met wat overtuigingskracht van mij uit (meisje, als je niks vraagt, kan ik het niet weten en dus ook niet maken hé) vroeg ze er tenslotte toch zelf om.

Gelukkig kon ik uit de restjes nog net genoeg stof halen om een ietsje kleinere drakencape te maken (met een extra warme fleecevoering in de kap, want het gewone voeringstofje was opper dan op). Ik werkte de hele avond goed door, liet er wat slaap voor (zelfs het maken van mijn vierde drakencape duurde nog meer dan 3.5 uur) en vond het allemaal de moeite waard geweest toen haar gezichtje de volgende ochtend oplichtte bij het zien van haar drakencape.

Met drakenfan zoonlief erbij, kreeg grootste neef een drakencape. Maar misschien kan zijn mama hem wel duidelijk maken dat het voor hem stiekem een dinocape is?

DSC01298
Morgen komt het laatste deel van zijn cadeautje, nog steeds wordt vervolg dus 😉

Stof: uit de kast boven, waar het al iets meer dan 2 jaar geduldig lag te wachten (vorig jaar kregen de piratenattributen voorrang). Al kwam het oorspronkelijk van op de hoek van de Sleepstraat.
Patroon: nog steeds meisjesmama, met de piekenopvultip van wij plukken de dag.

Leave a Reply

