Naaisel 99: verjaardagsjurk

Dinsdag naaidag, de laatste drie weken toch alleszins. Dit keer maakte ik een verjaardagsjurk voor de dochter, zodat ze morgen extra kan stralen tijdens haar feestje met vriendinnetjes.

Bij het ophalen van school kwam ze naar me toe gehuppeld: Vanaf nu ben ik jarig! 
De traantjes waren nog maar amper opgedroogd als we al thuis waren, zo intens verdrietig vindt ze het feit dat voor haar verjaardag nog verschillende nachtjes moet slapen…

Het kleedje maakte gelukkig veel goed, zeker toen het paarse onderrokje ook af was. Nu ben ik een echte prinses!

Helaas voor dochterlief zal ze het kleedje zelf niet zo lang kunnen dragen, het zit nu al vrij strak om haar borstkas met een t-shirtje eronder. Ik heb zo’n vermoeden dat het de komende tijd dan maar extra vaak aangedaan zal worden 😉

Foto’s pakken van een jurk met neepjes en plooien zonder kindje erin, daar ben ik blijkbaar niet zo’n kei in. Dat weten we dan ook alweer…DSC01219Patroon: knippie 3/2013, maatje 98
Stof: de strik, where else? Helaas was dit het allereerste stofje met een fout in de bedrukking. Bij de eerste meter die ik kocht, zat er een fout aan de rand en in het midden, waardoor ik zelfs niet probeerde de patroondelen er uit te halen. Bij het terugkeren naar de winkel kreeg ik zonder problemen een monoloog en een andere meter in ruil. In de winkel kon ik er niks fout aan ontdekken (de fouten waren sowieso niet zoooo opvallend), maar bij het strijken zag ik toch weer een mis stukje. Enkel aan het boordje dit keer, dus perfect te omzeilen zonder al te veel puzzelwerk. Ik vind het wel erg jammer, want ik vind het een prachtig stofje!
DSC01222

Leave a Reply

