Naaisel 97: mr finney

Naaisel 97, oftewel, kleine mr finney krijgt kleur. Toen giga af was en begon aan zijn carrière als schoolmascotte, dacht ik dat ik de ecru testversies gewoon zo kon meegeven naar school voor de klassen van de kindjes. Ik blij (want dat werk was toch al gedaan), klas blij (want eigen mr finney!). Wel, dat was buiten de dochter gerekend, die vond dat zo’n ecru-versies eigenlijk een “mr finney in zijn blootje” was. Lap!

Er gebeurde vrij veel sinds september en er was altijd wel iets dringender om te naaien (ook al kwamen enkel de winterjasjes met een harde deadline). Als ik heel eerlijk ben, ontbrak vooral ook de goesting om er aan te beginnen. Iets met een overdosis en zo…

Vandaag zette ik mij er toch maar aan *ik mag van mezelf niets anders meer starten thuis voor de mr finneys van mijn to do lijstje geschrapt zijn* en net geen 10u later is de eerste af. Wat zou een mens anders kunnen doen op een vrije dinsdag?

Nota aan mezelf: volgende keer oogjes en mondje voorzien vòòr alles toegenaaid is, want zo’n beest platpersen is synoniem voor ferm sukkelen, zeker als je dan nog 2x de flock ondersteboven legt en ze op de zakdoek strijkt *na 9u naaien ist verstand blijkbaar op…*

Maar kijkkijk, zijn beentjes zijn niet meer plat, zijn vinnen staan redelijk rechtop, hij heeft zowaar een broek aan (gemaakt na kinderkensbedtijd, de dochter liet mij heel makkelijk weggaan om ervoor te zorgen dat hij niet meer in zijn blote poep moest zitten) én na wat evenwicht zoeken blijkt dat hij zelfs alleen kan blijven zitten! Alle ecru-mankementjes zijn weggewerkt door hem kleur te geven 🙂

DSC01112DSC01113

Stof: Wit, zwart, groen van samira, blauw uit strik, flock uit de banier
Patroon: op wat kladpapier na is dat nog steeds wishful thinking

Leave a Reply

