Naaisel 94: jurkje

Net op tijd: dochterliefs feestoutfit is af. ‘t Kind liep vandaag al de hele dag te pronken met haar zoomloze jurkje (het is een wonder dat het nog niet beplekt is) en sinds de zoom er zonet in ging is het officieel af. Die zoom was trouwens één van de moeilijkste dingen van heel het kledingstuk, met dank aan mijn dikke stofkeuze. Ik ben dan ook niet echt tevreden erover, maar aangezien de uitgeprobeerde alternatieven op nog minder trokken, moet dit maar voldoen.

Andere moeilijkheden werden gelukkig wel goed opgelost, zoals daar was onoplettendheid (lees: heel het beleg hing er aan de foute kant aan en pas bij het keren viel mijn frank) en de te korte schouderbandjes (lees: met de oorspronkelijke lengte kwam het borststuk vlak onder haar kinnetje, dus werden er dubbel zo lange gemaakt). Het labeltje hangt nog steeds scheef, maar als ze het draagt ziet niemand dat, dus daar kan ik mee leven. De achterzijde is trouwens helemaal in het paars gemaakt, enkel het beleg achteraan is blauw.

het is zowaar gestreken, zie je het?

het is zowaar gestreken, zie je het?

De kindjes kunnen morgen allebei een volledig zelfgemaakte outfit aan, dus mijn kerstwens is al vervuld 🙂

De nieuwjaarsbrieven werden vandaag ook geschreven, met superschattige gedichtjes (ik smolt in elk geval). Ik wist dat dat schrijven last-minute ging worden…

Patroon: jurk 12 uit knippie 2/2013 (het pimpaljoentje van op de cover)
Stof: blauw van de strik, paars van …euh… tja, dakketniemeerweetmaardestrikisdegrootstekanshebber.

Leave a Reply

