Naaisel 90: Charles L. broek

Met nog één week te gaan voor kerst, wordt er weer iets meer genaaid tussen de bedrijven door. In het ideale geval dragen de kindjes allebei een volledig zelfgemaakte outfit voor de feesten, we zien wel hoe ver ik geraak. De truien zijn er al (inmiddels weet ik hoe het komt dat zoonliefs hoofdje zo moeilijk doet: zijn hoofdomtrek is 53 cm, terwijl zijn taille-omtrek er 56 is. Het is officieel: hij heeft écht een groot hoofd!) en nu heeft de zoon ook al een broek voor erbij. Doordat de broek gevoerd is met hetzelfde zachte katoentje als zijn jas, is het een stiekeme zachte broek voor het kindje broeken het liefst van al zacht heeft.

Ik weet intussen dat het me niet lukt om een gulpsluiting uitleg te snappen zonder prentjes of naailesjufduiding, dus is het een valse sluiting à la mme zsazsa geworden. Handig, zo van die mensen die nuttige dingen online zetten zodat je ze jaren later kunt toepassen!

Ik weet intussen ook dat het eigenlijk heel makkelijk is om biaislint om te toveren in paspelband, zeker als je dat lint niet zelf moet knippen. Katoendraad uit de doe-het-zelf-winkel is het enige wat ik nodig had om paspel te maken in een kleur die niet in de winkels te krijgen was. Ik heb genoeg draad voor nog 62m paspelband, dus mag ik binnenkort *hoera* biaislint inslaan.

DSC00969

strijken, daar doe ik niet aan mee…

Patroon:  Charles L. van Ottobre 4/2014, mijn meest gebruikte patroonboekje tot nu toe.
stof en biaislint: de strik

Leave a Reply

