Naaisels 87 en 88: cold stopper en totem owl trui

Ook zoonlief kreeg intussen 2 streelzachte truien. Het voordeel van de cold stopper- stukken tegelijk te knippen, is dat het knipwerk in één keer achter de rug is. Het nadeel van alles tezelfdertijd te knippen, is dat ook zoonliefs trui nog veel te groot is om ze meteen te kunnen dragen. Dus maakte ik, net als voor de dochter, daarna ook nog een trui die meteen draagbaar is. Zonder zakjes of duimgaten, maar even zacht, dus ‘t kind mag niet klagen (vind ik).

Wat moet ik onthouden?

  • Een tweelingnaald geeft een vrij professioneel uitzicht zonder al te veel gesukkel. Behalve als ik hoekjes moet stikken ben ik best wel blij met dit alternatief voor die *tuut* sierstiksels.
  • Mijn oudste kind heeft een gigantisch groot hoofd. De halsboord van de simpelere trui werd, na de ervaring met dochterliefs versie, zodanig groot geknipt dat ie helemaal niet uitgerokken moest worden tijdens het aanstikken. Maar toch kan zijn hoofd er met moeite door. Mijn eigen hoofd past er bijna door, dus het ligt aan hem. Aan hem, zeg ik u, ik heb er niets mee te maken! Gelukkig is ook voor hem de trui zacht genoeg om het over-het-hoofd-sleuren waard te zijn…
  • Ik ben vrij zeker dat dit de laatste keer is dat ik 2 truien kan maken voor de zoon uit 1m stof. Ik moest nu al creatief zijn om alle stukjes eruit te kunnen knippen.
  • Foto’s van kleren uit nicky velours zijn helemaal niet kleurecht. Je moet mij maar op mijn woord geloven als ik zeg dat het paars aan de hals en duimgaten hetzelfde paars is als van de magneet ernaast.
cold stopper

cold stopper

DSC00897

Totem owl

Patroon: Cold Stopper van Ottobre 4/2014, Totem owl van ottobre 1/2014
stof: de strik

Leave a Reply

