Naaisel 86: totem owl trui

Dochterliefs kleerkast wordt nog wat verder gevuld, dit keer met een superzachte trui die niet ontzettend veel te groot is. En nog makkelijker om te maken dan de trui met duimgaten, win-win dus! Hierna naai ik weer voor zoonlief, beloofd!

Wat hebben we dit keer geleerd? Dat ik vooral de halsboord nog groter moet knippen als ik geen boordstof gebruik, want nu is het toch wel een beetje moeilijk om aan te doen. Dat ik twee keer moet kijken of ik al een sierstiksel gegeven heb en dat ik, als ik toch niet goed kijk, moet stoppen met stikken als ik denk dat er precies al een sierstiksel gegeven is. Al moet je heel goed kijken om het te zien, ik weet dat er één naad is met 2 sierstiksels en dat die niet mooi op elkaar gestikt zijn. Om het met de woorden van de zoon te zeggen: oepsie!

Gelukkig dacht ik wel aan het labeltje. Zo is het meteen ook veel makkelijker om voorkant van achterkant te onderscheiden, wat altijd handig is als het aankleden snel moet gebeuren.

DSC00832Patroon: Totem owl van ottobre 1/2014
Stof: de nicky velours komt nog steeds uit de Strik (alwaar de dochter de rol aan het knuffelen was toen we er stofjes kochten om mr Finney te maken)

Leave a Reply

