Naaisel 84: cold stopper trui

Naaisel 84, a.k.a. de trui die nog net geen maand lag te wachten tot ik de rits er opnieuw (en dit keer deftig) instak, is eindelijk voltooid.

Nota’s aan mezelf:

  • “siersteken” zien er helemaal zo sierlijk niet uit als ik ze stik.
  • werken met een tweelingnaald valt stiekem nog wel mee.
  • siersteek op de zijnaad: nooit nooit nooit meer doen!
  • duimgaten zijn leuk 🙂
  • als ik dan toch labeltjes heb, zou ik ze er beter effectief innaaien…
  • de modelletjes uit de ottobre vallen vrij groot uit, alleen de huidige maat maken als het bedoeld is om binnenkort te dragen.
  • volgende keer de rits meteen goed opnieuw insteken, nu heb ik meer energie verspild in “dju ik moet dat nog doen voor het af is”-gedachten dan in het effectieve afwerken…
  • als vleug van de nicky velours in alle patroonstukken in dezelfde richting gaat, moet ik niet beweren dat het expres is om met de lichtinval op de verschillende stukken te spelen.

Vrij vertaald: de trui is momenteel meer dan groot genoeg voor de zoon, dus de dochter zal er superlang plezier van hebben (helaas pas vanaf volgend jaar, nu is maatje 104 echt nog te groot). Voor- en achterpand zijn streelzacht als je naar boven aait, de zakjes en mouwen naar beneden, waardoor er special effects zijn als het licht ermee speelt. Dit keer was dat niet zo’n bewuste keuze, maar ik vind het zo leuk dat ik het de volgende keer misschien wel met opzet doe.

DSC00759patroon: Cold Stopper van Ottobre 4/2014
s
tof: de strik

Leave a Reply

