Naaisel 83: reversible wrap top

Toen de dieren nog spraken, er nog geen sprake was van eigen kindjes of zelfs maar van manlief en kazou nog gewoon j&g heette, leerde ik dankzij de basiscursus van de j&g een goeie vriendin van een goeie vriendin kennen. En die vriendin van een vriendin werd daar meteen ook een rechtstreekse vriendin.

Ook al had ik haar al veel te lang niet meer gezien (mijn fout, het eeuwige excuus dat er geraken met kinders en zonder auto moeilijk is, is saai, dat ik het gevoel krijg terug in het middelbaar te zitten als ik de wederhelft zie, is eerlijker maar daar kan zij helaas weinig aan doen), ik kreeg toch een uitnodiging voor haar doctoraatsverdediging. Omdat ik weet wat een gigantisch werk dat is en het ongelofelijk fantastisch vind dat ze dat heeft kunnen flikken met een job en twee kleine kindjes, ging ik erheen.

Omdat ik niet met lege handen wou toekomen, werd er eindelijk ‘s avonds nog eens genaaid. Het werd een omkeerbaar t-shirtje in leuke stofjes, al zeg ik het zelf. Doordat het bloemetjesstofje talrijke doorzichtige bolletjes heeft, kwam er nog een extra tussenlaagje in het wit tussen. Ik gaf het overal nog een topstitch (wat is dat in het Nederlands? Een sierstiksel? Een extra doorstikking?) om het er nog beter te laten uitzien. Ik vind het resultaat zo leuk dat ik er meteen nog zo eentje wil maken voor de dochter. Of allez ja, realistischer misschien, over een paar maanden?

DSC00757DSC00758Stof: een stoffenspektakel van toen ik pas begon te naaien en nog naïefgeweg dacht dat ik àlle stofjes meteen ging opgebruiken. Juist ja…
Patroon: reversible wrap top van craftiness is not optionable -klik op de link en je komt er vanzelf.

Leave a Reply

