Naaisel 82: een turnzak

Aangezien het maken van de zwemzak zo vlot ging, heb ik er een vervolg aangebreid. Het jongste kind gaat intussen immers ook naar school… Vorig jaar zat zoonlief bij haar juf en hij had een turnzakje nodig voor zijn turnpantoffeltjes, dus zij nu ook. Toch? Niet?

Niet dus, dit jaar skippen ze de begin-van-het-schooljaar-goede-intenties en wordt er meteen gevraagd om makkelijke kleertjes en schoentjes aan te trekken op de turndagen. Niks niet wachten tot er 30 kindjes in de klas zitten om het gedoe bij het aandoen van de turnpantoffeltjes over te slaan, aangezien zij de enige kleintjes zijn die gewoon op school blijven om te turnen en daar geen strikte witte-zooltjes-policy geldt. Ik vind dat stiekem lekker gemakkelijk, dik in orde dus.

Ach ja, mijn twee kleintjes zijn turn/zwemzakgewijs volledig voorzien voor volgend schooljaar. Puntjes scoren op het vooruiziende-mama-vlak! Nu alleen hopen dat ik de zakjes tegen dan nog niet zo goed ‘opgeruimd’ heb dat ik ze niet meer vind…

Intussen heb ik ook geleerd dat waterdichte stofjes meer tegenwerken dan gewone katoentjes (het zwemzakje kan niet helemaal dichtgetrokken worden omdat het stofje te stug is, bij het turnzakje lukt dit wel) en dat ik werkwijzes niet blindelings moet volgen als er stappen niet logisch lijken (het koordgat in de voeringstof was overbodig, die heb ik bijgevolg strategisch geskipt bij het maken van de turnzakje).

DSC00561Stof: buitenstof gekocht via de facebookgroep stof de stofkes, lichtblauwe voeringstof opnieuw van kringloopwinkel (denk ik toch)
Tutorial: nog steeds uit stof voor durf het zelfers van blogiconen Lies en Griet

Leave a Reply

