Naaisels 74 en 75: poppenkleertjes

Oftewel, pyjama’s voor de prinsessepop. Die pop kreeg de dochter vlak na haar oogoperatie en kreeg al gauw nieuwe kleertjes. Haar oorspronkelijke jurkje is zo’n duizend keer mooier, maar bevat glittertjes. Aangezien er minstens een maand absoluut niets in dochterliefs oogjes mag terechtkomen, kreeg ze algauw nieuwe kleertjes. Nu ja, kleertjes… het zijn slaapkleertjes geworden. Ja hoor, pyjama’s, ook al heeft geen van jullie er zelf eentje met een rokje. Uiteraard werden ze gemaakt voordat ik mezelf omtoverde in Spakkie door van het onderste treetje van de trap te schieten met de dochter in mijn armen en zo mijn linkervoet een (haarlijn)fractuur bezorgde en datzelfde slecht-vallen-kunstje bij het binnenkomen van de spoedafdeling herhaalde voor mijn rechtervoet.

De dochter assisteerde door de stofjes uit te kiezen, op mijn schoot te zitten tijdens een groot deel van het stikken en heel zorgvuldig de kamsnaps uit te kiezen (die roze mama!).

Bij de oranje versie gebruikte ik voor mijn enige siersteek die niet op een overlockstiksel lijkt. Ik kon het niet laten dat te vermelden, anders heeft er niemand het gezien 😉

Na 2 dagen met af en toe naaipauzes (je weet wel, zo tussen de marteloogverzorgingssessies die toen nog moesten doorgaan in), had asjepoesje keuze uit 4 verschillende outfits.
samenAl zijn alle kleertjes de laatste tijd té warm en loopt ze liever gezellig in haar ondergoed rond. Die prinsesjes toch hé!

Stof: doorgekregen van de schuinoverbuurvrouw van bomma en bompa. Merci daarvoor!
Patroon: overduidelijk onbestaande, anders zou ik het kleertjes noemen in plaats van slaapkleertjes.

 

Leave a Reply

