Naaisels 71 en 72: tea party dress en playsuit

Naaisel 71 werkte ik vrijdag af, naaisel 72 daarnet. Omdat ze zoveel op elkaar lijken, stel ik ze samen aan het publiek (jullie dus) voor.

Voor de dochter maakte ik de tea party dress van Oliver+S, de zoon kreeg de overeenkomstige playsuit. Dochterlief was vrijdagavond meteen enthousiast, waardoor de eerste vlekken er zaterdag reeds uitgewassen werden (dankje manlief!) en het bijgevolg al officieel ingewijd is. Hoe zoonlief erop reageert, zal ik pas morgen te weten komen…

Het patroon en de uitleg waren makkelijk te volgen. Ik leerde ook wat bij: mijn labeltjes innaaien is poepsimpel en de zoom van de rok kan gemaakt worden uit een aparte stofstrook ipv via omdraaien (en dan prutsen om het mooi glad te krijgen). Ik gebruikte voor de tweede (en derde) keer ooit paspelband en die laatste keer ging dat al vrij vlotjes, al zeg ik het zelf. Het aan elkaar naaien van holle en bolle stukken blijft wat foefelen om plooitjes te vermijden, maar ook dat lukte.

Conclusie: hoera, hoera, de kindjes kunnen ook deze zomer assorti rondlopen en het kostte me niet eens al te veel (lees: slechts een tiental uur) moeite 🙂
DSC08993

Stof: kringloopwinkel -helaas de allerlaatste kinderkleertjes die ik eruit kan krijgen, snif!
Patroon: Tea Party Sundress van Oliver+S (uit de naailes)

Leave a Reply

