Naaisel 68: huntsman sterrentrui

Herinner je je de sterrentrui voor de dochter nog, mijn eerste afgewerkte naaisel van 2014? Toen ik daaraan bezig was, knipte ik ook al de stof om een sterrentrui te maken voor de zoon. Met paars-paarse sweaterstof in plaats van roos-paarse en een voering van witte sterretjes op een knalblauwe achtergrond in plaats van een knalroze. Had ik knalblauwe boordstof gevonden, dan leken de truien nog meer op elkaar dan nu het geval is. Vrij vertaald: ik maakte een stoere grotejongensversie van dochterliefs trui, al was dat eigenlijk op zich al een leuke kleinemeisjesversie van een oorspronkelijk stoere kleinejongensversie. Kan er iemand nog volgen?

Volgens het boekje moest de Huntsman trui gemaakt worden uit doubleface wol blend breisel, waardoor er geen voering voorzien was. Ik deed wat durf-het-zelf stapjes, maakte de nodige aanpassingen en was content met het resultaat.

Zoonlief gaf me gelijk. Toen hij de trui eenmaal aanhad, kostte het ons heel wat overtuigingskracht om hem duidelijk te maken dat hij er beter niet in zou slapen en dat de trui echt niet zou verdwijnen als hij hem afdeed.

DSC08813

Ja, die rits is met opzet schuin gestikt!

Stof: stoffenspektakel
Patroon: de Huntsman uit Ottobre 6/2013

Leave a Reply

