Naaisel 59: snappy toddler dress

Een olifantjeskleedje in dochterliefs huidige maatje, zodat ze weer heerlijk assorti kan zijn met zoonliefs olifantjeshemdje. Ik koos het patroontje ongeveer een jaar geleden, knipte de stof zo’n half jaar geleden, maakte het kleedje in één avondje (met hulp van dochterlief herself) en vroeg me vervolgens af waarom ik het zo lang had laten liggen.

Leuk patroontje, duidelijke tutorial, makkelijk ineen te steken. Moest ik er nog eentje maken, dan zou ik wel zorgen dat ik bijpassend biaislint in huis heb en de uitleg helemaal kan volgen. Nu heb ik immers moeten foefelen met minizoompjes bij de armsgaten, wat veel meer gepruts is dan nodig. De dag erna hebben de dochter en ik mijn voorraad biaislint in basiskleurtjes aangevuld. Had je mij een half jaar geleden gezegd dat ik biaislint ooit tof zou vinden, ik had je niet geloofd. Klein vreugdekreetje voor mezelf dus. Dat wil immers zeggen dat er nog hoop is voor het gebruik van tweelingnaalden, rondjes stikken, minizoompjes maken en nog zoveel meer 😉

P1200766
Stof: de strik (hoezo voorspelbaar?)
Patroon en tutorial:Snappy toddler dress van Prudent baby

Leave a Reply

