Naaisel 58: kaptrui met korte rits

Er kwamen dit jaar al vrij veel nieuwe kleertjes bij voor de dochter, maar nog geen enkele voor de zoon. Ik heb het plan opgevat om een hele verjaardagsoutfit voor hem te maken, dus mocht ik niet te lang meer wachten om met een deeltje daarvan te beginnen. Het eerste stuk werd een trui. Meer nog, het eerste stuk werd een streepjestrui, volgens het patroon dat ik in de naailes overtekende samen met de sterretjestrui voor de dochter. Het is naar het schijnt een makkelijker model, maar dat is buiten mijn gesukkel gerekend.

De bies aan de kap heeft me ùren beziggehouden. En als ik uren zeg, dan bedoel ik ook echt wel uren. Ik stikte het eraan, zag dat het spel helemaal uitgelubberd was, tornde het weer los en begon opnieuw. En opnieuw. En opnieuw. Ik vermoed dat ik in totaal ongeveer 6u draadjes aan het uithalen ben geweest voor ik het opgaf. Toegegeven, de onderkant heb ik ook een keertje terug losgetornd en daar was ik ook wel een uurtje mee zoet (damn you, stretchsteek). Volgens de naailesjuf heb ik de elasticiteit van de boordstof vermoedelijk niet goed berekend en daar heeft ze waarschijnlijk gelijk in. En anders heb ik het stofje gerokken op een moment dat ik het absoluut niet had mogen rekken.

Dus sja, naaisel 58 is een streepjestrui in een superleuk kleurig stofje en de uitgerokken kap kwam er gratis bij. Er is alleszins plek genoeg voor zoonliefss grotejongenshoofdje 😉 En wie weet, misschien lukt het me wel om nog een sterrentrui te maken tegen zijn verjaardag (als de dochter eindelijk weer wat vaker doorslaapt en mijn energiepeil wat omhoog gaat).
DSC08216Stof: Samira voor streepjes, de strik voor boordstof en kapvoering
Patroon: Be careful out there (ottobre 4/2012)

Leave a Reply

