Naaisel 57: een salopetjurkje

Dochterlief kreeg van de bomma een vrolijk zelfgemaakt babushkabloesje, met lekker veel kleurtjes. Ik zag er meteen een salopetjurkje bij (en eens ik iets in mijn hoofd haal wil ik het maken ook). We gingen samen om stof in de strik, ik pluisde de website van ottobre uit op zoek naar een patroontje en een naailes later was alles in huis om te starten.

Ik maakte de babushka overgooier (toepasselijke naam!), maar liet zowel de babushka applicatie als de mouwfranjes weg, zodat het bloesje nog voldoende aandacht krijgt. Ik had het in mijn kop gekregen dat ze het kon dragen op het verjaardagsfeestje van tante en oudste neefje, waardoor ik de avond ervoor tot wel, euh, laat, bezig was om het af te werken. Geen tijd voor passen en eventueel aanpassen, gewoon aantrekken en vertrekken 😉

Intussen zijn de zijkantjes versmald, zijn er extra knoopjes boven de oorspronkelijke, is het rokje ingekort en beschouw ik het nu als écht af.
Tijd om het te showen dus!

DSC08172Stof: de Strik, knoopjes Veritas, flockfolie van hotfix
Patroon: de babushka overgooier (ottobre 1/2009)

Leave a Reply

