Naaisel 53: autumn roses jurk

Nog een kleedje. Voor de lezers uit Nederland: neen, mijn dochter draagt geen tapijten, maar wel kleedjes. Dit exemplaar werd ongeveer 50/50 thuis/in de naailes gemaakt, in de vrije tijd tussen het afwerken van de trui en het starten aan de Jacobbroek. Ik gebruikte de rest van het fluwelen stofje van de verjaardagsjurk en negeerde zowel de vleug als de richting van de stof om alle patroondelen eruit te kunnen halen. Dat de vleug van het voorpand anders is dan die van de rok, is eerder per ongeluk. Het lichte kleurverschil maakt het verrassend genoeg mooier (in mijn ogen dan toch) en de andere richting van de achterpanden is al even verrassend onopvallend.

Ik denk niet dat er nieuwe technieken aan te pas kwamen, waardoor ik maar 1 teken-&knipsessie en 3 naaimomenten nodig had om het af te werken. Het was wel de eerste keer dat er tule aan te pas kwam, waardoor de hoeveelheid nog-nooit-gebruikte-stofsoorten weer iets kleiner geworden is.
P1200750

Stof: fluweel van stoffenspektakel, blauw satijnen voering en tule uit de strik
Patroon: Autumn roses, Ottobre 6/2013

Leave a Reply

