Naaisel 50: warme knuffelzachte truien

De feestdagen kwamen eraan en tijdens mijn zoektocht naar fleece voor lekker warme wantjes voor zoonlief kwam ik een onweerstaanbaar warm en zacht knuffelfleecestofje tegen. Onweerstaanbaar, dus kocht ik meteen een heel grote lap. De dochter ging een dagje extra naar de crèche, zodat ik pakjes kon maken voor gans de familie (nu ja, voor allevier de familieleden tussen de 4 en 1 jaar) Met het gemak van mijn eerste raglantruitje ingedachten begon ik eraan. Knippen, alle stukken aan elkaar stikken, dat lukte allemaal voor 11u. Maar toen begon het sakkeren en sukkelen. Halsboordjes. Mouwboordjes. Aaaaaargh! Ik ben er de rest van de dag mee bezig geweest en ben nog niet echt tevreden over het resultaat. Gelukkig zijn de foutjes niet al te opvallend en compenseert het knuffelgehalte veel.
P1200582Het meest frustrerende? Zoon en dochter pasten hun truitjes en de mouwen bleken véél te lang. Zoonlief is dol op zijn trui met mouwen waar zijn handjes zich helemaal in kunnen verstoppen, maar het leek me absoluut niet praktisch voor de kleinere kindjes. Voor dochterlief waren de mouwen gewoon té lang. Inkorten dus. Bye bye mouwboordjes waar ik zo hard op gezwoegd heb…

Maar toch, proud to present naaisel 50. 50! VIJFTIG! En dat al voor de kerstvakantie begon. En dat terwijl ik nog niet eens anderhalf jaar aan het naaien ben. Hoezo hobby die mij héél erg ligt? En woeptiedoe, nu mag ik van mezelf op zoek gaan naar eigen labeltjes 😀

Stof: Sleepstraat op de hoek
Patroon: gebaseerd op model ‘pretty basic’ uit de laatste ottobre

Leave a Reply

