Naaisel 45: een supersjiek hemd met lange mouwen

Mijn eerste naailesproject van dit schooljaar is af! Woeptiedoe en jippie-ja-jee, want het heeft me 8 weken gekost om dit hemdje te maken, veel getorn en af en toe wat frustraties. Die frustraties minderden naarmate er meer lessen achter de rug waren -tegenwoordig ben ik helemaal murw van de werkdag die pas vlak ervoor stopt, waardoor mijn nauwkeurigheid te wensen overlaat (helaas, daar ben ik het intussen zelf ook al mee eens), maar de opmerkingen daarover niet echt meer tot me doordringen. Leve het tornmesje! Het helpt natuurlijk ook wel dat ik na de eerste paar lessen effectief technieken bijleerde. Hallo daar, mooie mouwsplitjes 🙂

Vorige week was zoonlief nog maar matig enthousiast en stelde voor dat ik het aan zijn oudste neefje kon geven (tot zover mijn zelfvertrouwen). Toen besefte ik dat het hemdje al op tijd af kon zijn voor het familiefeest, maakte het bijpassende naaisel 44, werkte zijn hemdje donderdagavond effectief af en kreeg er op vrijdag dan toch een enthousiaste reactie op. Hoezo, iets wordt plots stukken interessanter als de andere het leuk vindt? Sorry, oudste neefje, zoonlief wil het toch voor zichzelf. Het enige wat hij nu nog minder vindt is dat zijn zusje makkelijke kamsnaps heeft en hij het moet stellen met echte knopen, die hij zelf moeilijk open of dicht krijgt. Sorry lieveke, die knoopsgaten waren verplicht. Met kamsnaps was de juf niet te weten gekomen dat ik zelden hemden strijk (blijkbaar was dat te zien aan het feit dat de richting van de knoopsgaten in de manchetten fout was… maar dat heb ik er eigenlijk wel voor over).

En dan nu, het meest nauwkeurige werkstuk dat ik ooit al gemaakt heb, op een kapstok die er veel te breed voor is, tadĂ Ă Ă 
Stof: kringloopwinkel
Patroon: naailes (oftewel, het Beethoven hemdje uit Ottobre 03/11)

Leave a Reply

