Naaisels 37 en 39: kinder- én herenpyjama

Op mijn verjaardag kreeg ik een supercadeau van manlief: een tochtje met zijn tweetjes door de sneeuw naar zowel de Sleepstraat als De Strik. Ik ontdekte er een rol pinguïnflanel. Perfect! Manlief is fan van een of ander obscuur besturingssysteem dat een pinguïn als mascotte gebruikt en ik had al een herenpyjama gemaakt in de naailes, dus kreeg ik meteen het lumineuze idee om een pinguïnpyjama te maken. Van manlief kreeg ik het stofje. Extra veel stof zelfs, want ik had een sublieme pyjama in gedachten waarbij de prints naadloos in elkaar overliepen…

Een dikke 5 maanden later begon ik eindelijk de patronen uit te knippen. Ik slaagde er zelfs in om er niet alleen een herenpyjama uit te halen, maar ook nog een kinderpyjama. Hoera, zo kon ik een mini- en een maxiversie maken en kunnen mijn mannen assorti gaan slapen 😀
Rekening houden met de print? Aaaaaargh, ik wist dat ik iets vergeten was…

Specificaties: leve de kamsnaps (ook al had manlief een beetje schrik omdat hij de pyjamavest moest aandoen tijdens het snappen en die priem gevaarlijk dicht bij zijn stoere torso kwam).
Er was net niet voldoende stof meer om de kraag van de minipinguïn in dezelfde stof te maken, dus kreeg die een geel kraagje. Toen zoonlief het vestje aanpaste, bleek dat kleurtje perfect om wat kleur te geven aan zijn snoet, dus onderging de maxipinguïn dezelfde aanpassing. Zo bleek het vergeten dat je dat kraagdeel 2x moet uitknippen plots een pluspunt te zijn (maar nee jong, ik heb dat keihard expres gedaan hoor, tumtidum).

Puur voor de volledigheid: minipinguïn is naaisel 37, maxipinguïn moest tot de voorlaatste dag van september op zijn afwerking wachten en werd zo naaisel 39. Dat is nog steeds ruim op tijd voor onze trouwverjaardag -en jullie moeten nog minstens tot dan wachten voor je een foto te zien kunt krijgen van mijn bij elkaar horende lievekes…

Patroon: naailes
Stof: Sleepstraat op de hoek

Leave a Reply

