Naaisel 33: crèchezakje

Een crèchezakje voor het kleine draakje dat vanaf morgen naar dezelfde crèche gaat als ons dochtertje. De papa’s zullen elkaar vanaf nu dus iets vaker tegen het lijf lopen, wat mooi meegenomen is.

Het werd een Fynn bag. Tof zakje en een goede uitleg. Ik had wat pech onderweg, met klosjes garen die net te vroeg opgebruikt waren en onvindbare sluitstukken, maar het maken zelf ging vrij vlot. Ik zat alleen even vast bij de allerlaatste stap ‘ bevestig de 2 delen van de schouderband met de nodige sluitingen’, omdat ik nog niet eerder sluitingen gebruikte. Gelukkig bracht google -zoals gewoonlijk- raad.

Ik maakte een aanpasbare schouderriem uit tassenband. Ik sakkerde op het feit dat de sluiting die ik in gedachten had niet te vinden was in de veritaswinkels die ik bezocht (ja meervoud, dat las je goed: dubbel tju toch) , maar tijdsdruk  bezorgt me creativiteit.  Een drukknoopje erbij zodat de propere of vuile kleertjes er niet uitvallen, een gebarsten eitje dat verwijst naar het geboortekaartje en tadààà:

Stof: de effen stofjes komen uit de strik (herken je ze van de shortjes voor de zoon?), de vliegtuigjesvoering komt uit de kringloopwinkel en gebruikte ik ook voor de eerste slaapzak.
Patroon: Fynn bag

Leave a Reply

