Naaisel 32: een slaapzakje

In juli hield ik een naaipauze. Niet geheel vrijwillig, helaas. Een totaal gebrek aan energie op de momenten dat ik er misschien tijd voor had en een gigantisch gebrek aan tijd op de momenten dat ik er energie voor had. Dus schoof ik de leuke dingen voor me uit, in de hoop dat het er ooit wel weer van zou komen. Klinkt dat bekend?

Vorige week kriebelde het eindelijk weer genoeg om in actie te schieten en knipte ik de stof voor de volgende 4 projectjes. Naaien zat er nog niet in, maar alle begin is moeilijk hé. Volgens mij moet ik zware werkdagen in het vooruitzicht hebben om ‘s avonds nog iets actiefs te doen, want pas zondag is het me gelukt om mijn naaimachine effectief in actie te laten schieten (ik vind mezelf bizar). Ik heb meteen een heel project afgewerkt ook en ben daar best wel trots op. Dankje manlief om met zoonlief boeven te vangen en met lego politiebaby’s te maken terwijl dochterlief sliep!

Bij de weg: hoe worden politiebaby’s gemaakt? Awel, met blokjes hé zoonlief!

Ik ben geen grote fan van biaislint (dat kan tegenwerken jong, niet te doen… zelfs diegene waarbij er wèl ruimte voorzien is om te keren).
Ik ben ook geen grote fan van ritsen inzetten (dat kan tegenwerken jong, niet te doen… zelfs diegene die je gewoon in 2 stukken kan delen zodat je een pak minder moet foefelen).
Dus wat doe je dan als je al een maand niet meer genaaid hebt? Een slaapzak maken mét rits en biaislint natuurlijk! Gelukkig was het al de tweede slaapzak die ik in elkaar stak, want zonder naailesjufhulplijn moest ik zelf puzzelen.

De techniek is grotendeels zoals de vorige keer. Een petrolkleurig stofje vond ik enkel in een ribfluwelen winteruitvoering, waardoor het toch ietsje anders werd. Het kleine wondertje mag tussen de sterretjes slapen 🙂

stof: kringloopwinkel en sterretjes uit de strik
patroon: kiind

Leave a Reply

