Naaisel 31: drakencape

De dag voor carnaval op school: nu zijn leeuwentrui af was, wou zoonlief dolgraag toch met de drakencape aan naar school gaan. Aangezien er al een hele week ridders, prinsesjes en allerlei soorten dieren gesignaleerd werden aan de schoolpoort, dus vond ik dat een draakje er ook nog wel bij kon.

Zijn juf vond het leuk. Ze vond het zelfs nog leuker toen ze te weten kwam dat zijn cape met veel liefde gemaakt werd door mij. Haar enthousiasme was zo aanstekelijk dat ik meteen zei dat ik er nog wel eentje wou maken voor haar ongeveer even oude zoontje. Toen dacht ik nog dat me dat wel zou lukken tijdens de krokusvakantie. Niet dus. Voor de paasvakantie dan maar? Ook niet dus…

Uiteindelijk is het me wel gelukt, net op tijd voor de ouderavond. Zo kon de zoon het geven en zonder de andere kindjes erbij kon de juf hem zelfs verstaan toen hij stilletjes zei dat het voor haar was. De juf was superenthousiast en promoveerde de cape op slag tot excellent verkleedmateriaal voor op school. Gelukkig voor haar zoonlief zijn er ook schoolvakanties 😉

Stof: uit de kast boven, waar het al héél lang lag stof te vergaren. Al kwam het oorspronkelijk van op de hoek van de Sleepstraat.
Patroon: opnieuw meisjesmama, met de piekenopvultip van wij plukken de dag.

ps: ik ben er wel in geslaagd om de twee snijbloemen maandagochtend zodanig grandioos te vergeten dat zoonlief met lege handjes tussen allemaal bloemenkindjes zat (ons plan was om 2 mooie bloemen uit de tuin te geven, maar de ochtendspits deed me dat vergeten en aangezien ze er de dag mee begonnen was ik te laat om ze nog niet snelsnel thuis te gaan halen). Nu kreeg de turnjuf dus helemaal niets, terwijl hij zooooooooooo graag turnt. Lap…

Leave a Reply

