Naaisels 25 en 26: shortjes

Ik kocht al verschillende korte broeken voor de zoon voor de komende zomer. Welke zomer? Op welke lente moet die zomer dan wel volgen? Ik vraag het me het grootste deel van de tijd ook af! Hoe dan ook, die ‘korte’ broeken lijken me eerder de naam driekwartbroek waard dan de naam bermuda. Als zoonlief er zo eentje aan heeft, dan ziet het er eerder uit als een lange broek die te klein geworden is dan als een korte broek die een beetje aan de lange kant is. Dat was dus niet echt wat ik in gedachten had -en al helemaal niet geschikt voor écht warme dagen zoals vorig weekend.

Alle winkels van de stad gaan aflopen in de hoop dat er ergens een echt shortje te vinden is in zijn maat, dat er dan ook nog eens deftiger uitziet dan de sponzen korte shortjes die al tot zijn garderobe behoren, dat lijkt mij veel te veel werk. Dan doe ik het veel liever zelf!

Patroonknippen op zondag, stikken in de naailes op maandag, de grootte van de elastiek bepalen op dinsdag, ze ‘s avonds afwerken en voilà, woensdag kon zoonlief er al in spelen. Gelukkig maar, want vorige woensdag was het (in tegenstelling tot deze week) effectief een warme dag.

Het zijn easy peasy shortjes, al was ik er natuurlijk wel nog steeds een viertal uur mee zoet. Leve tinternet met zijn sublieme gratis patronen en duidelijke tutorials!
Stof: de strik
Patroon: shortje zonder zakken: cailamade
shortje met zakken: craftspassion

Leave a Reply

