Naaisel 24: nog een tas

Waar naaisel 23 is? Braafjes aan het wachten tot een kersverse mama en papa er als eersten naar kunnen kijken. Nu ja, de allereersten die het gezien hebben zijn natuurlijk ikzelf, manlief en de kindjes. En ook nog de 2 vriendinnetjes die op bezoek kwamen toen het nog open en bloot in onze living lag. Maar jullie moeten er wel nog eventjes op wachten…

Een zakje voor mezelf dan maar. Want na 2 cadeauzakjes te maken vond ik dat het tijd werd om mezelf op eentje te trakteren. Zelfde principe als de vorige keer, al heb ik dit keer het patroon uit de losse hand getekend. Toegegeven, ik was te lui om naar boven te gaan om het patroon te zoeken om dan na een half uur waarschijnlijk vast te stellen dat ik het nog niet flink opgeruimd had en het nog in het kastje in de living lag. Plus, als mijn slordigheid zo keihard opvalt zoals met dat patroon het geval zou zijn, dan had manlief een zeer goede reden om er op te mopperen, waarna ik in de tegenaanval zou gaan en er minder tijd beschikbaar zou zijn om effectief te naaien. Soit, met zakjes zoals deze werkt die vrije hand wél vrij goed, dus dat zit wel snor 😉

stof: buitenkant is een ‘tafelzeil’ van de hema, binnenkant is een lichtblauw stofje van ‘stof de stofkes’.
patroon: lijkt op die uit de naailes

Leave a Reply

