Naaisel 21: olifantjesjurkje

Een kleedje voor de dochter, zodat zij en de zoon op de trouw zaterdag zonder woordjes aan iedereen kunnen zeggen dat ze samenhoren. Naar het schijnt komt er véél volk, dus is het naast superschattig nog handig ook 🙂

De inspiratie was een combinatie van een leuk kleedje dat ze momenteel draagt van de h&m en het a-lijn kleedje van de vorige keer, zodat het een a-lijn kleedje werd met knoopjes op de achterkant. Er is helaas iets misgegaan met mijn natte-vinger-patroontekeningen, want het kleedje past maar justekes (vrij vertaald, moest de trouw pas volgende maand zijn, dan had ik een probleem). Het is dus eerder een maatje 80 geworden qua breedte dan de geplande maat 86, maar ze is er fan van en dat is het voornaamste, niet?

de foto doet het jurkje helaas geen eer aan, maar je mag me op mijn woord geloven: het is een pareltje!

stof: olifantjes uit de strik, de voering is een restje rode stof van het stoffenspektakel
patroon: uit de losse pols (die nog wat training nodig heeft voordat het patroon er in afgewerkte staat uitziet zoals mijn bedoeling was, maar hé, oefening baart kunst)

Leave a Reply

