Naaisel 18: een hemdje

Dit is het laatste naaisel van april. Ook al staat er heel wat op mijn dit-wil-ik-maken-lijstje voor mij, het duurt nog wel even voor ik weer iets af heb. Jammer of hoera, dat mogen jullie beslissen. De kindjes zijn in tussentijd alleszins heel ijverig geweest in het creëren van leuke momenten, die ik vaak zelfs kon fotograferen, hoezee!

Soit. Naaisel 18 dus. Mijn naaiselaantal is bij deze volwassen geworden -> feest! We hadden al niet-verkleedkleren voor de anderen, maar niet voor de zoon? Dàt kan niet zijn! *en zo vinden we altijd wel een reden om achter het naaimachien te kruipen*

De knalgele Jacob-broek van het achterneefje schreeuwde maak-mij-na met pasen, maar voorlopig slaag ik er nog in om die kreet te weerstaan. Er ligt wel al een koekiemonsterblauwe stof te wachten tot ik overstag ga…

Eerst een hemdje voor ons kind. Want sja, een vest heeft hij niet meteen nodig, we hebben nog maar net 3 nieuwe bermuda’s gekocht en ik wou per se iets uit mijn nieuwe boek, Zelfgemaakte kleertjes, maken. Bleef er alleen nog de Loïc over zeker? Wat een geluk dat zoonliefs kast nog geen enkel hemdje bevatte en ik daar wel verandering in wou brengen…

Amper 7u ben ik ermee bezig geweest (jaja, voor mij is dat echt wel nog amper 7u, niet amai, 7u, zo lang). Zondagavond begonnen, maandag in de les ijverig verdergewerkt en dinsdag tijdens het dutje van de dochter afgewerkt. De uitleg vond ik niet al te schitterend. Sommige stukken zijn voor ervaren naai(st)ers waarschijnlijk zo logisch dat ze niet vermeld moeten worden, maar ik heb bij sommige delen echt moeten puzzelen of mijn naailesjufhulplijn inschakelen (*grrrmbl* neen, ik naai niet naast de computer. Ook al is er een ondersteunende blog, een boek dient toch net om internet eens niet nodig te hebben? *grrrmbl*).

Ach ja, uiteindelijk ben ik wel ferm content met het resultaat. Alleen de afwerking van de kraag vind ik wat minder geslaagd. De mysterieuze afwerkingsstap van de kraag kon ik echt niet ontcijferen omdat mijn naailesjufhulplijn niet in de buurt was toen de dochter sliep… Maar zolang zoonlief niet opmerkt dat het een beetje kriebelt in zijn nekje zwijg ik erover als vermoord.

Anyway, tadààà:
stof: keuze van de zoon (met “koekiemonsterblauw én olifanten, kijk kijk kijk toch eens naar dit eentje” hints van mijnentwege), uit de Strik.
patroon: Loïc uit Zelfgemaakte kleertjes (of toch alleszins iets wat er heel goed op zou moeten lijken)

Leave a Reply

