Naaisel 16: een deftige rok

Ik zou het bijna vergeten, maar ik naai naast mijn projectjes thuis ook nog in de naailes. Het laatste project was een rokje. Een deftig rokje, zo eentje met beleg en een blinde rits (en paspel voor wie daar zin in had). Ideaal voor een rokjesfan zoals ikzelf dus!

Projecten in de naailes zijn altijd nog net iets (of een heleboel) moeilijker/professioneler dan waar ik thuis al alleen aan durf beginnen en ik vind het resultaat er dan ook naar. Dankzij het superfancy krijt-spuit-ding dat in de les een toertje rond mij deed met de juf erachteraan is mijn rokje zelfs overal exact even lang als ik het draag.

Mooimooi en leukleuk. Bovendien mag ik daarna eigen projectjes meepakken en een professionele hulplijn inroepen zodra ik vast dreig te raken. Yesyesyes!

stof: de strik, paspel: veritas
patroon: naailes. Komt uit een boekje (rokkenbijlage van knipmode geloof ik), maar is daarna aangepast aan mijn wensen -zijnde wijder uiteenlopend, een ferm stuk korter en 2cm smaller aan de heupen dan de maat die ik volgens mijn meetlint nodig heb, maar die afzakte als ik ze aanpaste.

Leave a Reply

