Naaisel 8: leeuwentrui

Wat zoonlief dan effectief droeg op carnaval?
Een leeuwenpakje natuurlijk!
Zijn smeekbedes zijn onweerstaanbaar -voor mij toch alleszins-.
De dochter ging een dagje extra naar de crèche, de zoon mocht na school een filmpje kijken (we probeerden zonder, maar meer dan 3 steken verder kwam ik niet) en manlief kwam iets vroeger thuis om nog even alleen voor onze twee schatjes te zorgen. En ik? Ik stikte tegen de tijd op.
Het resultaat is niet 100% zoals de bedoeling was -blijkbaar het ik de instructie “Leg de zoom van de voering in de zoom tegen de zoomvouw van de jas, speld en naai de zoom vlak langs de rand” niet helemaal gevat, want de rits is bovenaan wat raar-, maar het resultaat mag er zijn.

Want wat is het resultaat? Ons allerliefste welpje, een supercontent leeuwtje!
Als de dagen ietsje warmer zijn en gegarandeerd droog blijven, dan kan de leeuw zelfs perfect dienst doen als jasje (dan heb ik het niet voor niets gevoerd).

Patroon: ottobre januari 2013 (groen jasje), met geïmproviseerde oortjes en échte leeuwenstaart. Dankzij de duplo-leeuwenwelp wou deze leeuw geen manen (gelukkig maar).
Stof: fluffy leeuwenswelpjesstof: Sleepstraat, winkel op de hoek. Voering: kringloopwinkel.

One thought on “Naaisel 8: leeuwentrui

  1. Pingback: Naaisel 17: een peuterjurkje | Vriendschap met mijn naaimachien

Leave a Reply

