Naaisel 7: drakencape

Wil jij je op carnaval verkleden in een draak of een piraat?
In een leeuw!

Zelfs na 3 weken -al dan niet subtiele- manipulatie is het mij niet gelukt om zoonlief van gedacht te doen veranderen. Al wou hij zondag wel een compromis sluiten: een drakenleeuw. Keek hij even beteuterd toen ik hem zei dat ik dat niet kan maken…

Ik heb lekker toch een drakencape gemaakt, nah! Aangezien mijn gebruikelijke fotomodel echt niet wou (gèèn foto mama!) en de cape maar 2 keer héél eventjes wou aantrekken (om te kijken of ie past en om te showen aan papa), heb ik een stand-in gebruikt. De verhouding lichaam-cape is niet helemaal hetzelfde, but you get the picture…

Bij zoonlief sleept de staart voorlopig nog op de grond, dus ik kan hem nog proberen te overtuigen voor elk verkleedmoment in de komende 3 jaar of zo. En stiekem is hij er wel héél blij mee hoor, hij wou alleen zo veel liever een leeuw…

Werkwijze: de subliem duidelijk handleiding van meisjesmama, met de piekenopvultip van wij plukken de dag.
Stof: sleepstraat, bij de vriendelijke meneer op het hoekje die mij nog speciaal kwam zoeken om me mijn fietshelm en handschoenen terug te geven die ik bij de kassa had laten liggen. Die had ik wel nodig, want toen ik stof kocht lag er nog een dikke laag sneeuw (ikke, verstrooid, nèèè).

Leave a Reply

