Naaisel 2: een schort

Het eerste project uit de naailes is klaar, joepie! Ik was heel erg blij dat het stofje dat ik ervoor gekozen had geen streepjes of ruitjes bevatte, want amai, dat gaf veel extra reken- en puzzelwerk voor diegenen die dat wel hadden. Hun schorten hadden wel heel erg mooie doorlopende lijnen, wat van mijn versie niet gezegd kan worden…

Ik leerde ongeveer recht te stikken, bochten stikken en dat lange linten keren héél erg veel prutswerk geeft. Prustwerk dat serieus vermindert als je er een sluitspeld of breinaald of zoiets voor gebruikt, maar die tips kwamen iets te laat voor mij -alweer een uur van mijn leven verprutst. Letterlijk 😉

patroon: naailes
stofjes: bloemetjes van ikea, effen uit kringloopwinkel (maar rafelen dat dat rood stofje doet, nie te doen…)

Leave a Reply

