Naaisel 1: een reversible bag

Thuis geweest vandaag, helemaal alleen, met extra vakantiegevoel -vooral omdat het huis nadien nog even stoffig was als ervoor…

Ik heb de tijd gebruikt om een reversible bag te maken. Ooit maak ik de randjes nog mooier, maar voorlopig ben ik heel content met mijn eerste afgewerkte naaisel 🙂 Dank je JRules voor de tip!

Wat heb ik geleerd hierbij: ik kan zelf iets naaien! Allerlei soorten vreugdekreetjes zijn volledig op hun plaats, want dit is echt een groots gebeuren voor mij. En ook: blijkbaar zorgt goedkope draad voor miserie tijdens het stikken. Ik wou het helemaal niet geloven en nog minder toegeven wat ik met mijn eigen ogen zag, maar als het stiksel onmogelijk langer dan 5 steken goed blijft voor het machien op hol slaat, dan kan het aan de draad liggen. Ik reed ervoor met het machien in de bakfiets tot bij Mertens en wou het zelfs dan nog steeds niet geloven, maar probeerde het thuis schoorvoetend toch eens met duurdere draad… en toen kon ik het hele stuk in één keer wel heel netjes stikken. Lap zeg!

Soit, zonder verder rond de pot te draaien, tadaaa:

patroon: very purple person
stof: kringloopwinkel

Leave a Reply

